Sleva na kanoe Palava 380 GUMOTEX, cena 11 990 Kč. Internetový prodej člunů a půjčovna lodí na Dyji.
Ahoj,
poraďte prosím, jak rychle se dá jet s kajakem na střeše auta, aby ho odpor vzduchu nesfouknul i se střešním nosičem.
Děkuji
To záleží taky na tom, jak si loď uvážeš. Se dvěma kajaky (co si uvážu sám) jezdím i 120 na dálnici, se čtyřma se dálnici, pokud to jde vyhýbám, ale devadesátkou (v Rakousku 100km/h) jedu. Aby lodě neuletěly s příčníky, vážu kurty pod hagusy. J
Tak já ho vozím na střešním nosiču,a používám ho i jako zavazadlový prostor-takže je celý naplněný věcma.Normálně to valím 120-130 po dálnici a nikdy žádný problem.Samozřejmě je dobré ho dát tak aby byl na autě aerodinamicky a pořádně přivázat.
Na dálnici jsem se už přistihnul že jedu trošku nad 150 s dvěma kanoema.
to já právě taky řeším, jestli vozit kajak na nosiču (tzn. leží na boku) nebo ho vozit dnem vzhůru. Jaký muže být odpor, když je na boku a když je dnem vzhůru? co myslíte? Když je na boku tak tam vzinká větší páka na ty příčníky a může se to urvat ne?
Tlak větru zjednodušeně: P = 0,5*?*v^2
kde ? je hustota vzduchu a v je rychlost (m/s), např. 45m/s = cca 160km/h.
Tedy P = 0,5* 1,25 * 45^2 = 1265 N/m^2. Průřez kajaku odhadem 0,2 m^2 a navíc výrazně aerodynamický.
Síla větru působící na 1 kajak (při přímé jízdě) tak nepřesáhne 250N, což odpovídá 25kg, pro 4 kajaky 100kg. příčníky jsou přichycený ve 4 bodech, tedy zatížení asi 25kilo na každý....
Zkrátka, když máš příčníky, Íčka a popruhy v richtiku, vše řádně přiděláš, nebudeš dělat myšky ani prudce brzdit ( velké přetížení), můžeš být v klidu ;-)
Zeptej se Kenyho jak to vazat. Tuhle mi slozil na Berounsky dalnici svoji zahradku i s lodema primo pred cumak.
Ahoj tak na to je specialista Šmudla- Kayakteam on to dokáže udělat i 2x během převozu.
Spíš bych čekal, že při poloze dnem vzhůru se to bude chovat jako na vodě, tedy že to bude lépe obtékat kajak. A pak by měl být vlastně přitlačován ke střeše.
to si taky myslím
Velké množství vzduchu bude jedoucím autem vytlačováno nahoru podél karoserie a čelního skla mezi střechu a kajak.
http://img.ihned.cz/attachment.php/50/38301050/itu48BCD7GHIJMNcdefhpqryzT9ARVmn/mercedes-wind-tunnel.jpg
Rovná plocha kajaku (navíc s dírou) dole a zaoblené dno nahoře. Takže možná se bude kajak chovat jako křídlo :-)
to je taky logické:)takž to spíše vozit na boku?
stačí mít zahrádku, popruhy atd. v dobrém stavu a řádně vše přidělat.
Protože síly působící na loď při rychlé jízdě výrazně zaostávají za těmi, které zvládnou utrhnout náklad ze střechy.
Hlavně při vázání myslet, nespěchat, používat jen osvědčené způsoby a ignorovat všudypřítomné kibice.
Kmocháčku, to teda naprosto nesouhlasím. Když vozíš dlouhé placaté lodě, tlak zepředu přes kapotu do dna ti vytrhne tu zahrádku směrem nahoru a nebo přerve popruhy. Jednou se mi někdo lepil na zadek, trochu jsem přidal a najednou lodě plachtily přes vedlejší pruh a spadly 10 m od silnice do pole. Nevydržely popruhy. Od té doby je vozím na štorc a zatím problém nebyl, to jde poznat i podle zvuku. S loděma jezdím stejně rychle jako bez lodí a rychleji, než když mi to ulítlo.
takže přecijen křídlo :-)
Pravda, uvažoval jsem jen čelní průřez lodě, kde je plocha minimální. A ono to fouká hlavně odspodu, zejména, když je loď delší a čumí nad čelní sklo. Výrazně větší plocha pro vítr, takže už to nejsou desítky, ale spíš stovky kg...
Třeba se dočkáme jednou doby, kdy auta budou tak rychlá, aby se kajak v to křídlo se vztlakem třeba přeměnil :-D
Se 4ma creekovkama jezdime bez problemu 160. A jednou jsme spechali na Oetz ve 2 tak 180-190 a taky to slo (kdyz nepocitam spotrebu). Nesetrit na zahradce, mit Icka a kvalitni popruhy a samozrejme dobre navazano :-).
Už jsme s loděma taky jeli přes 160 km/h, a vydrželo to...ale jak píšou všichni, pečlivě přivázat. Jinak vozím lodě bez Iček, vždycky po dvou na sobě.
Ještě by mě zajímalo, kolik by jste dali s takle naloženým autem: http://img221.imageshack.us/img221/4271/jaknalozitlodnaauto.jpg
ano, je to usmevne. spoluziak pracuje v pneuservise a tak si 2x do roka pri prezuvani skecneme. akurat teraz mi vravel, ze jeho sused vyraba kovane ploty a ked ich vezie do zinkovne, tak ich nalozi na strechu osobneho auta na nosice a odvezie. udajne vaha nakladu presahuje aj 400kg. podla mna ma ale nosice-priecniky na strechu a nie na railingy-hagusy. 400kg je zaujimave cislo pretoze ja na svojom aute som sa docital, ze nosnost strechy je 80kg...pocitam, ze railingy by sa pod vahou 400kg na prvej jame v ceste zlomili alebo vytrhli zo strechy.
Ahoj,
Kamaradi ted s nama museli jet na Belou s Barakou protoze dva kajaky ktere si vezli na strese auta na pridelavaci zahradce (rozumej zadne hagusy a pricniky) jim uz ve 100km/hod uletely i se zahradkou. Nebyla to zadna sranda, hlavne pro toho chudaka za nim, kterymu kajaky pristaly na kapote a v celnim skle, znicily predni sloupky, no auto na odpis. Chlapovi se nastesti nic nestalo. Kajaky nesletely ze zahradky proto, ze by byly spatne uvazane. Zahradka se utrhla uplne cela, ikdyz se jednalo o znackouvou zahradku Neuman urcenou pro presne tento typ auta. Kajaky byly pripoutany dnem dolu.
Sam mam na aute hagusy. Kajak jsem jednu dobu taky vazal dnem dolu. Pred par dny jsem si vsimnul, ze ve predu se mi hagusy uplne uvolnili. Tlak vzduchu na spodni stranu kajaku zkratka zacal pomalu ale jiste vytahovat cele hagusy ze strechy.
Ted uz tedy vazu dnem nahoru tak, aby odpor vzduchu tlacil kajaky dolu. Jezdim do 120 a je to v pohode. Nepouzivam gumycuky, ale pevne popruhy s racnou.
Takze tak. :-)
J.
Podle mejch zkušeností Neumann neni značka, ale hrůza. ;-)
Ahoj,
jedna faktická. Taky řeším podobný věci. Kajak vážu dnem dolů na hagusy a příčníky a používám kurty vodak-sport s hroznou sponou co se dost špatně protahuje ale 140km/hod či krátkodobě 150km/hod zatím ok.
K tomu vázání dnem dolů nevím za co to bych ten kajak uchytil. Dnem dolů to protáhnu kurt chytama za sedačkou a před tam má moje Pyranha Burn L kovový chyty ale za co to protáhnout dnem vzhůru? Nebude pak kurt sjíždět?
Yoss
Na BMW se s dvema kajakama da jet i 240:)
Když už chceš hecovat, tak s transitem s loděma uvnitř i nahoře mužu jet klidně co to dá bez omezení... B-)
Ahoj. Kmochyho odpověď byla naprosto vyčerpávající.) Kvalita nosiče (originál vs ..), zkušenosti s úvazem, atd. jsou v podstatě neměřitelné. U kvalitního nosičů na kola uváděl výrobce,že jsou testovány do 120km. Viděl jsem už pár nepovedených situací a vždycky byl na vině "vazač". Určitě jsem jel s kajakem přes 150km, ale běžně jezdím kolem 100 a je to v pohodě.
Mám hagusy, na ně přidělám dvě strešní latě 40x60. Dva kajaky dnem dolu přidělané kurtami 140 Km, ctyři kajaky na sobě 120 Km. Kurty protahuju pod hagusy. Pořizovací cena 30 Korun. Teď jsem jí i natřel a vylepšil uchycení, takže asi 200. Nejraději vozím loď v autě, to můžu jet, jak chci a nemusím se bát někde zaparkovat.
Hanz
Souhlasím používám také latě. Spíš záleží na popruhu, aby se nepřetrhl. Nelepší jsou ty z ráčnou a nejhorší jsou gumy. Uvarovat samozřejmě s rozumem a v klidu.