Akce: kanoe BARAKA za nejlepší cenu. Novinky: kanoe PALAVA 400, raft ONTARIO. Výprodej: kanoe ORINOCO.
ahojte.
Chtěl bych si pořídit dvoumístnou nafukovačku, kterou bych mohl používat na expedice (nejčastěji Laponsko). Jde mi o to, aby měla pokud možno nižší hmotnost kvůli i několikadennímu přenášení. Uvažoval jsem o odlehčeném Riu od Kutlíků... Která loď má podle vás nejlepší poměr kvalita/cena/hmotnost/odolnost. Děkuji za vaše zkušenosti...
Inga: ano každe1 ho občas potřebujeme :D je1 velmi často :DIvanka: ty??? vždyť ty jsi kočka největšed!!!Linda: :D baby ty mi lichotedš (moje prdel je ale každope1dně největšed :D)Babo: dedky zlato!Lucy: děkuji moc!Pomožka: děkuji, me1m rasodt :)
Mozno packraft..az na cenu setko dobry pomer
http://www.alpackaraft.com/
Ahoj, swing od gumotexu nebrat. Pořídil jsem si dva ze stejných důvodů jako ty. Po prvním splutí patnácti kilometrů Divoké Orlice jsem lepil tři trhliny ve dně, roztržený límec na obruč a roztrženou palubu u zipu. Ta loďka je sice bezva na přenášení ale je díky tomu ze strašlivě slabého materiálu. Neumím si ji představit někde v náročnějších podmínkách. Pálava a zase Pálava. Lepší u nás není. Kdysi prý vyráběli Pálavu s rukávem, neviděl jsem ji ale určitě perfektní.
No já na tom jezdil intenzivně jednu sezonu - v pohodě do trojky - tedy pokud si opravíš pár věcí jako přidělání vzpěr, uchycení šprajdy atd. V řece se neškubla ani na kamenech, větvích atd. a to jsem ji nijak nešetřil - takže je to lehčí materiál, ale odolný. Jak jsi ji dokázal škubnout na Orlici netuším, byl jsem tam mimochodem se swngem taky a dojel celej :-))Ostatně, kdysi se dělala z podobně vylehčeného materiálu i tvoje oblíbená Pálava a taky vydržela hodně. Swing je proti ní odolnější. Swing jinak není dobrý jen na přenášení, ale je to loďka s velmi dobrými jiízdními vlastnosti... jen ji Gumotex na začátku odflinknul, proto teď dává na trh druhou verzi, která by měla většinu nedostatků odstranit. A pálava se pokud vím s límcem nevyráběla nikdy - jen ji tak chtěl Rybnikář s Gumetexu upgradovat, ale namísto toho vznikla baraka. Stručně řečeno Bobeši - nesouhlasím skoro s ničím, co jsi napsal, ale jsme demokrat a budou do krve hájit tvoje právo hlásat jakoukoli blbost :-))
Pálava s rukávem se nedělala a dělat nebude, frajeři v Gumotexu mě vždycky utlučou argumentama :) Ale souhlasím s neodolností Swingu. Loni jsem pracoval v půjčovně a lepil jsem ho tak po každém druhém klientovi (i když možná není problém v lodi). Naopak nikdo ho neroztrhl o výztuhu, vždycky to byly díry ve dně. Jinak Pálavě fandím, je to ověřená klasika, pokud v ní nechceš vodu, dá se připlatit za šprajdu, ale zkušenosti s tím nemám...
No rukáv na pálavu jednoduše přidělat nejde, musela by se změnit konstrukce - a gumotex dělá dnes lodi primátně pro půjčovny, které preferují větší a univerzální lodi - proto vznikla baraka... sice výborné, ale robusní a těžká loď. A na inovaci pálavy nikdy nedošlo. Pro trek ale je podstatná hlavně váha a objem při sbalení - a váhový rozdíl mezi swingem a pálavou je pořád minimálně pět kilo - to už je na zádech při přenášení s další bagáží docela cítit. Lehčí z kánoí je například fileta od Hraba. Mé osobní zkušenosti s odolností swingu jsou jiné, ale to je na jinou diskusi :-))
Podle mě je to stejná technnologie, jak u Baraky. Ale problém je prý v tom, že Pálava má málo vzduchu ve dně a kdyby se do něj udělala díra, tak se začne potápět. S výrobou pro půjčovny souhlasím, odnesly to šikmé sedačky. A Pálava je sice oproti Swingu těžší, ale zase se do ní vejde víc bagáže, což je, myslím, taky argument...
Nerozumím tomu konstrukčně tolik, ale kdysi mi to vysvětloval gumotexácký konstruktér pálavy Rybnikář -podle něj jde o umístění rukávu vzhledem ke tvaru pálavy - prostě v původní podobě lodi by rukáv vodu nevyléval, proto by se podle něhu musela konstrukce lodi výrazně upravit. Výtlak tedy důležitý není. A porovnání swingu a pálavy - no jedno je kánoe, druhé kajak a holt si každý musí posoudit co od lodi vzhledem k použití chce... my můžeme diskutovalt jen o vlastnostech lodí :-))