Akce: kanoe BARAKA za nejlepší cenu. Novinky: kanoe PALAVA 400, raft ONTARIO. Výprodej: kanoe ORINOCO.
Proč si všichni mění své plastové seakajaky za kompozitní? I když ten rozdíl ve váze není vůbec tak markantní. Když tam pak člověk stejně narve 15kg dalšího vybavení. A kajak je pak daleko choulostivější na proražení ne li dokonce zničení.Když pak přistává na pobřeží kde jdou vlny. V čem je to lepší? Když asi každý má ještě na paměti totalitní léta a laminování kajaku po každé řece.
To je strašně jednoduchý ... kompozit prostě líp jede a to nejen protože je lehčí, a ne všichni vždy tu loď narvou patnácti kilama jezdí se i na lehko ... obě varianty prostě mají svoje pro a proti a záleží na tom co kdo preferuje
Ono to je nepatrne slozitejsi, kompozit opravdu mnohem lepe jede, ale ne proto ze je lehci. Je cela rada kompozitovych lodi, ktere jsou prakticky stejne tezke jako plas. Ale plas je prilis mekky, proste oproti kompozitu je to backora a to se na jizdnich vlastnostech projevi.
Dalsim duvodem jsou limitujici vlastnosti plastu, staci se podivat kolik kratkych lodi ci kanoji ma prosedle dno.
Na konec bych byl opatrny i stim rozbijenim, samozrejme ze 18ti kilovy kajak se da rostrelit bez jakekoli namahy. Ale nastesti je v kompozitu velky vyber konstrukci, takze se daji najit lode, ktere vydrzi skoro stejne jak plast, neli vic.
A abych nezapomel, v kompozitu je o neco lepsi vyber kayaku, hlavne na konci pro narocne.
Když s plasťákem budeš zacházet třeba takhle:
http://www.youtube.com/watch?v=AhnLHwj_QFQ
vyskáčou Ti z něho přepážky a sedačka...
Navíc stačí větší pařák a plastovku zdeformuješ=zničíš ještě na autě. Plasťák je dobrej do půjčovny.
I za sociku ti co uměli jezdit, nemuseli lepit :o)
Tak ti nevím Bublo, ale nějak v tom videu nevidím nic, co by neměl plasťák vpohodě vydržet.
Naopak, už jsem viděl kompozitové lodě, které bys už neslepil po té, co bys jim tohle jen pustil.
Prostě nejlepší je vědet, co od lodi čekáš a podle toho si vybrat.
Kompozitova lod se da vetsinou opravit a nebude to skoro videt, plast se opravuje velmi slozite..kompositova lod je na dlouho..a jeste jedna vec - jednou jsem nalozil essence perceprion tak, ze podlaha v kokpitu se ohybala...to svedci a tom, ze plast vice pracuje a tvrdost neni perfektni.
Zajímalo by mě co je složitého na opravě plastu . Provizorně to jde i s použitím zapalovače a víčka od limonády . Doma se to dá lehce opravit a stačí mít drobet materiálu a slušnou horkovzdušku . Rozhodně lehčí a příjemnější oprava než broušení laminátu . Navíc oprava jde provádět i v mrazu nebo dešti .
Můj názor:
Plastový kajak je jednoznačně lepší pro půjčovny. Snese více např při tažení po břehu. Tudíž je např. snadnější s kajakem vylézt na skalnatý břeh. V rychlosti bych až tak problém neviděl, ta záleží převážně na tvaru lodi. Zjednodušeně bych uvedl, plast je uživatelsky příjemnější.
Kompozit - je dražší, složitěji se opravuje, zacházení s lodí vyžaduje vždy " majitelskou péči " . Určitě je to ale loď tvrdší , křehčí. Ale je radost na takové lodi jezdit. A když si uděláš na takové lodi svůj vlastni design.... , což na plastu nejde.
Mám obě , jak plast , tak kompozit a střídám to dle podmínek.
Na plastu jsem si nikdy nepojezdil jako na
laminátu, laminátové lodě mají jednoznačně lepší jízdní vlastností a to i ty stavěné za totáče.
Drobná poznámka: Nelze srovnávat laminátky z dob hlubokýho míru s kompozitovejma seakajakama. To je něco úplně jinýho. Jiná pryskyřice, jiná tkanina, jiný zpracování. Rozdík minimálně 7 tříd. Kompozit asi neni dobrej na "muj první kajak", ale spíš si ho pořídí ten, kdy ví, že ho to drží, že už mu to za ty prachy stojí a bude s tim jezdit tak nějak důstojně.