Oba kajaky mají proti ostatním Remixům navíc uzavíratelnou komoru na náklad v zadní části kajaku a nenápadnou, ale o to důležitější sklápěcí směrovou ploutvičku (skeg). K tomu ještě drobné vychytávky, jako gumové šněrování na palubě nebo hluboké podélné prolisy ve dně, které trochu zlepšují směrovou stabilitu kajaků. Ostatní výbava je shodná. Oba modely XP 9 i XP 10 jsme vyzkoušeli na klidné i opravdu divoké vodě. Ideální podmínky nám k tomu poskytla Vltava na konci srpna – po víkendu na Čertových proudech jsme vypluli na rekreační úsek Vyšší Brod – Boršov.
Dodává: Boatpark, s.r.o.
www.boatpark.cz
Testovali: Honz a Snížák
■ délka: XP9 - 282 cm / XP10 - 313 cm
■ šířka: XP9 - 66 cm / XP10 - 71 cm
■ výtlak: XP9 - 276 l / XP10 - 398 l
■ hmotnost: XP9 - 21 kg / XP10 - 22 kg
■ jezdec: XP9 - 45 – 100 kg / XP10 - 82 – 136 kg
■ límec: XP9 - 91 x 55 cm / XP10 - 96 x 54 cm
■ infocena: 24 800 Kč
Nejprve tedy, jak kajaky obstály v peřejích. Stručně řečeno, dobře. Lodě jsou tvarově určeny na divokou vodu a svými rozměry nijak neohromí, proto není divu, že i v peřejích WW IV se chovají tak, jak by měly. Mezi jejich přednosti je možné započítat nadstandardně dobrou směrovou, primární i sekundární stabilitu a rychlost. Připočteme-li k tomu velký výtlak a „integrovanou“ vzduchovou komoru v podobě zadního hatche, je výsledkem bezpečná, a přitom snadno ovladatelná loď na WW. To se týká hlavně modelu XP10, jeho menší bráška XP9 se už délkou a objemem nijak výrazně od běžných kajaků na WW neodlišuje.
Po příjemném svezení na Čerťácích jsme v pět hodin odpoledne nasedali na klidnou hladinu Vltavy ve Vyšším Brodě s lehkou nejistotou a s cílem dojet do Českého Krumlova. Ale ani tady kajaky nezklamaly. Za tři hodinky příjemně svižné jízdy se nám podařilo cíle dosáhnout. Hned po prvních metrech se ale ukázalo, jak zásadní význam má pro vodní putování sklápěcí skeg. Bez něj nemá ani jeden z kajaků pro delší jízdu na klidné vodě dostatečnou směrovou stabilitu. Škoda jen, že se skegy u obou lodí poněkud viklaly a při každém záběru narážely do dna lodi, vydávajíc pravidelné tupé rány.
Také jsme zjistili, že hmotnostní doporučení výrobce je až příliš optimistické a skutečnosti se může blížit jen v případě nenaloženého kajaku. Pokud chcete na Remixu XP9 pádlovat s bagáží (do něj se ale sbalíte sotva na víkend!), neměli byste v žádném případě vážit víc než tak 70 kg a měřit přes 175 cm. Menší XP je prostě malé a na cestování vhodné jen pro drobné postavy. Oproti tomu XP10 už je „dospělá“ loď, která uveze i stokilového pádlistu s trochou bagáže.
Nemilé překvapení nám menší z Remixů připravil večer. Poté, co se ochladilo, přisál se kryt zadní komory tak silně, že nebylo možné jej otevřít. V takové situaci máte v zásadě dvě možnosti: 1. – ohřát kryt a hatch, aby podtlak povolil, nebo 2. – otočit kajak dnem vzhůru, dostatečně vysoko podložit a pak zkusit sešlápnout dno lodi tak, aby šel kryt otevřít. Ani jedna z variant není právě snadná (zvlášť jste-li široko daleko sami a všechno vybavení máte ukryté v nedobytném hatchi), a tak by asi bylo lepší, kdyby výrobce doplnil ještě jeden vypouštěcí ventil přímo do hatche – usnadnilo by se tím i vylévání vody, která se dovnitř ve vlnách dostává.
Hledáte-li jediný univerzální kajak na vodní túry i divokou vodu a smíříte se s tím, že jeho cestovní rychlost na klidné vodě se nevyrovná touringovým speciálům, budete s Remixem XP spokojeni, a navíc dostanete plnohodnotný WW kajak. Jen dobrý pozor při výběru té správné velikosti.
Tento text vyšel v roce 2010 v tištěném magazínu HYDRO 4/10. Stručnou recenzi uvedeného výrobku s odstupem času přinášíme i čtenářům internetové verze HYDROmagazínu. Text je v původní podobě, ve které vyšel v časopisu, a jeho rozsah je proto omezen prostorem vyhrazeným rubrice HYDROreview. Obsah recenze nezohledňuje případné změny, které mohly nastat u samotného výrobku od doby první publikace recenze, ani případné nové poznatky autora. Své vlastní zkušenosti či názory můžete k této recenzi doplnit v komentářích níže.
Termín akce je všem jasný, podzim je tady a hrozny nedávno sklizené slibujou radovánky pro příští rok. Je třeba ochutnat plody práce vinařů, byť zatím v polotovaru. ...
Stovka dobrovolníků čistila v pátek 21. září 2012 břehy pražské řeky Rokytky. Výsledkem úspěšné akce je 12 km vyčištěného toku a více než 150 pytlů vysbíraného odpadu. ...
Letošní extrémní závod štafet byl podobný jako ten loňský. Fantastické počasí s teplotou přes dvacet stupňů, silná konkurence s řadou reprezentantů a znovu přepsané ...
V již tradičním termínu, v sobotu 20. října, proběhne Pražský Podzimní Bazar Vodáckého Vybavení v prostorách firmy Boatpark. Začátek akce je v 9 hodin na naší adrese ...
V sobotu 22. září se i přes nepřízeň počasí konal druhý ročník Sázavského Samba Maratonu – amatérského vytrvalostního závodu v otevřených plastových kanoích. Závod byl ...
Letošní závody KVM jsou rozloženy, díky rozšíření disciplin, na dva dny. V pátek 12. října se pojede Krumlovský vodácký sprint, což je letošní novinka. KVM 2012 byl ...
Už 14. října se koná sraz a sjezd podzimní Dakotou a Vlčím dolem. Trať splutí z Vavřince do Toušic je dlouhá 16 km, není vhodná pro otevřené lodě a zcela je vyloučena ...
Říká se tomu pokrok a nemůžu říct, že bych z něj byl zrovna nadšenej – stavbaři s koncem vodácké sezony konečně dojebali šlajsnu u Jelení lávky v Českém Krumlově. A ...
22. – 23. září 2012 se sejdou vodáci na Pyranha Cupu ČPV Hamerský potok. Trasa závodu je stále stejná. Pojede se z Malého Ratmírova do Jindřiše, což je 9 km s šesti ...
Už 14. října se koná sraz a sjezd podzimní Dakotou a Vlčím dolem. Trať splutí z Vavřince do Toušic je dlouhá 16 km, není vhodná pro otevřené lodě a zcela je vyloučena ...
Říká se tomu pokrok a nemůžu říct, že bych z něj byl zrovna nadšenej – stavbaři s koncem vodácké sezony konečně dojebali šlajsnu u Jelení lávky v Českém Krumlově. A ...
Na jaře se mě Panda zeptal, jestli nechci jet o prázdninách na vodu do Norska. Jelikož jsem svoji slalomovou „kariéru“ už pověsila na hřebík, ochotně jsem souhlasila. ...
Klub vodáků Karlovy Vary pořádá letos 15.října 2012 už 63. ročník závodu Napříč Karlovými Vary. Trasa závodu z Březové do Karlových Var je 7,5 km dlouhá a obtížnost je ...
České týmy obsadily kompletní amatérské stupně vítězů. Českým profitýmům útok na stupně vítězů v extrémním závodu čtyřčlenných štafet Dolomitenmann nevyšel. Nejlépe si ...
Možná jste si toho ještě nevšimli, ale Vánoce jsou už skoro tady. Nejvyšší čas myslet na nákup dárků! Proto i letos je tu HYDRO se svým dárkovým předplatným, aby Vám ...
Přípravu letošního 63. ročníku závodu na Teplé dlouho dopředu trápilo viditelné sucho na Karlovarsku, což se sebou neslo obavy, zda se akce uskuteční v plné míře a tak ...
Říká se tomu pokrok a nemůžu říct, že bych z něj byl zrovna nadšenej – stavbaři s koncem vodácké sezony konečně dojebali šlajsnu u Jelení lávky v Českém Krumlově. A ...
Už 14. října se koná sraz a sjezd podzimní Dakotou a Vlčím dolem. Trať splutí z Vavřince do Toušic je dlouhá 16 km, není vhodná pro otevřené lodě a zcela je vyloučena ...
Přípravu letošního 63. ročníku závodu na Teplé dlouho dopředu trápilo viditelné sucho na Karlovarsku, což se sebou neslo obavy, zda se akce uskuteční v plné míře a tak ...
Pirate-production team vás zve na víkendový YOUNGSTERS CAMP v pražské Toji, na kurz pro začínající kajakáře. Neváhejte a přijeďte. Základy pádlování i složité nájezdy a ...
Koncem minulého týdne odletěl Kajman (Jakub Šedivý) do Nepálu na expedici na Langu Khola. Pokud se vše podaří podle plánu a týmu se podaří Langu Kholu sjet, pak půjde ...
Stejně jako v minulých letech vás zveme na 28. září na největší pražskou vodáckou událost pro veřejnost: závod „Napříč Prahou – přes tři jezy“. Akci již více než ...
Vodák má sedět, případně klečet v lodi a ne někam kráčet. Z principu věci však vodák pořád někde courá, tu se podívat na jez, na peřej nebo se s lodí plnou vody škrábe ...
Stovka dobrovolníků čistila v pátek 21. září 2012 břehy pražské řeky Rokytky. Výsledkem úspěšné akce je 12 km vyčištěného toku a více než 150 pytlů vysbíraného odpadu. ...