Měl jsem možnost tenhle potrat zkusit na seakajakovém sympoziu na Lipně a musím konstatovat, že pro tuzemské poměry je to nepoužitelné. Vystouplý kýl je na řekách zranitelný, pevná paluba se stupidně řešenými zipy udělá z nakládky a vykládky noční můru a trubkové šprajcy považuji za zhovadilost už jako konstrukční princip. Rychlost a ovladatelnost je stejná jako u Solaru 410C a horší, než u Swingu. Takže tenhle výplod nechci ani v případě, že bych za používání dostal zaplaceno.
Zdá se, že kombinování špatných řešení je nějaká moravská epidemie bez ohledu na obor - je jedno, jestli jde o zbraně (Cz805), příslušenství k modelové železnici (plasto-papírové stavby a vagóny od Malé železnice), nebo poslední dobou o produkci Gumotexu.
Incept má svoje vzducholodě stejné kategorie daleko vychytanější, byť tvar trupu nemá optimální. Řešení šprajců jako laminátových či snad plastových "kostic" a umístění průběžného(!) zipu po celé délce paluby je taky o několik řádů uživatelsky příjemnější. Pokud je ale jejich řešení chráněno patentově, proč nebyla použita paluba na sucháč (případně komplet "stavebnicové" řešení), jako u Seawave? Základ by zlevnil, odlehčil a zvýšil by se uživatelský komfort...