Jak jsme nedojeli do Řecka

Vše začalo normálním tempem a normálním způsobem, jako celá léta před touto vydářenou akcí. Plánování dohadováí, posléze booking aut, shánění vleku a placení trajektu Ancona – Patras. Trajekt nás měl tentokrát dovézt k nejjižnější a pro nás dosud, po vodácké stránce neznámé destinaci. – Peloponés.
 

17.6. 06:00 | Turistika | Čtenář | čteno: 1400× | komentářů 2

HYDROfórum

Potřebujete s něčím poradit? Sháníte informace o řece? Nevíte si rady s vybavením? Začínáte na vodě a nevíte jak na to? A nebo si jen tak chcete popovídat o zážitcích z vody? O všem si můžete poklábosit s kolegy vodáky na HYDROfóru. Každý den se v HYDROfóru čile diskutuje na nejrůznější (nejen) vodácká témata a ještě se nestalo, aby kamarádi vodáci neporadili. Všichni jsou vítáni.

HYDROtip

Vodácké půjčovny - půjčovny lodí přehledně a s hodnocením.

Starý HYDROweb
HYDRO - RSS kanál a ATOM
Přehled vodáckého vybavení
Facebook

Vodní stavy
, hladina Vltavy
Aktuální stavy a průtoky v ČR

Zájezd začal 30. 4. odjezdem od loděnice Konstruktiva, přes Mnichov, Brenner a dale směrem do Ancony. A ejhle, asi 5 kilometru před Modenou vzaly události zcela jiný, nečekaný spád. Bylo asi 9 hodin ráno, naše 3 auta ( Ford Transit) i s vleky hezky ujížděla v rychlosti 100 – 110 km/hod a posádky se už těšily na příjezd do Ancony a následující odpočinek na trajektu.

V raním oparu první auto zpozorovalo zadní světla kolony aut, která se vytvářela na příjezdu k nějaké dálniční křižovatce a po krátké poznámce – „krucinalfagot, zase nějaká zácpa, bude zase zdrženi” – zastavilo a řidič se ptal po tatrance. Tím řidičem jsem byl já,(autor článku) a vím, že nejlepší je na nervy je buď bonbón, nebo nějaká sušenka. „Mám zapnout maják “ byla následující otázka, ale kamarád Pepánek povídá , “no snad ani ne, vždyť už stojíme”. A skutečně už i druhé auto dojelo a stálo. Jenže v tom momentě rána jak z děla a já s hrůzou viděl, jak nás předjíždí náš vlek i s loděma.

Následovala řada slov a výroků, které nebudu citovat a už jsme se hrnuli i v připravených svítících vestách (!Ještě že jsme je měli!) ven z auta. Na první pohled nám došlo, že zájezd skončil, aniž by vlastně začal. Třetí auto i přes intenzivní brzdění už zastavit nedokázalo, narazilo do vleku druhého auta a nejen, že zdemoloval celý zadek druhého auta, ale zároveň je postrčil tak vehementně, že vrazilo do vleku našeho, a ten se urval a vyjel bokem na dálnici. Zkrátka výsledek byl: pouze jedno auto a jeden vlek byl schopný jízdy.

A teď to začalo. Ze všeho nejdříve se zavolali karabiniéry, celkem rychle byl sepsán protokol. Šlo to rychle, protože kromě našich tří aut se do nehody nedostal nikdo a průběh nehody byl celkem jasný. I s minimální znalostí italštiny se dalo všemu porozumět a domluvit. Policie zavolala odtahovku a ta nás a všechny nabourané komponenty odtáhla asi 4 kilometry do místního kempu. Za pouhých 1100 euro!!! Opravdu, mám pocit, že majitelé odtahovek nouzí netrpí, ale co se dá v takové situaci dělat? Nic.

V kempu začal druhý díl záchranné činnosti. Tonda Junek začal obvolávat, majitele půjčovny aut – ten chudák byl shodou okolností také na vodáckém zájezdu –, pojišťovny, a začal asi dvou denní maraton telefonického dohadování, jak vše řešit. Pojistka, odtah, obstarání náhradních vozů... Kromě toho se musel VELMI urgentně řešit problém zrušení trajektu. Je velmi dobré mít s sebou telefonní číslo agentury, kde se booking provádí, hm, to jsme ale neměli. Ale celkem rychle jsme ho získali telefonicky v kancelářích řecké rejdařské společnosti v Ancone. Musím Řeky pochválit. Byli jak v kancelářích společnosti provozující trajekty, tak pak posléze v agentuře, kde jsme bookovali, velice přátelští, ochotní a plni porozumění pro naši situaci. Pro zajímavost: po asi dvou týdnech mám od nich došlo vyúčtování. Refundace plavenky za tři auta a tři vleky pro oba směry byla 100 procent. Cena pro 23 osob pro zpáteční plavbu byla taky proplacena na 100 procent Pro plavbu tam – rušná asi 3 hodiny před odjezdem trajektu – nám agentura vrátila 50 procent, což bylo od nich opravdu vstřícné, mohli se na nás klidně vykašlat.

Byli jsme v Itálii a začali řešit co s načatou dovolenou, vždyť teprve začínala, že. V dálce byly vidět Apeniny, bylo teplo a červené víno nalilo účastníkům do žil optimismus. A tak se rozhodlo, že Tonda Junek dohodne s pojišťovnami odtah a eventuální poslání náhradních aut tak, abychom mohli v Itálii zůstat aspoň týden. Část lidi se šla podívat do Modeny do muzea Ferrari, další část vyrazila na průzkum do Apenin, na asi 40 km vzdálenou řeku Secchia a nakonec třetí část zůstala v kempu s cílem opravit/zprovoznit/ zkrášlit a vůbec zhodnotit auto číslo dvě. Auto číslo 3 mělo zničené přední sklo. No a večer 1. máje jsme se zase v kempu sešli, museum Ferrari bylo shledáno vynikajícím.

Které auto si vyberete? Podívali jsme se i k panu šéfovi

“Automechanická “ skupina dokázala vyklepat blatník, nahradit světla, srovnat kryt motoru a hlavně černou plastikovou celtou zakrýt zadní zdemolované dveře tak výborně, že se začalo I uvažovat o možné jízdě tohoto auta do Čech. No, Toník nám to ale rychle vymluvil. Ostatně zpáteční transport už byl dohodnut na 8. 05, jak pro 2 tranzity, tak i pro 2 vleky, takže nebylo co řešit.

Otevírání kufru nebylo jednoduché Zkoušela se sekera a nakonec pomohla pilka Tak a tady je výsledek - pojízdné auto

Řeka Secchia vodu měla, spodní tok byl ale shledán nevhodným – děsná síla jezů a pod nimi totálně suché úseky. Ale horní tok mezi obcemi Gatta – Cerredolo představoval hezký 12 ti kilometrový úsek. Čistá voda, hravá WW II, pěkné hory a zelená příroda kolem dokola. Dokonce je tam síla krásných tábořišť a to nám obzvláště trhalo srdce. Nemohli jsme se z našeho kempu v Modeně hnout a věděli jsme, že se z něj až do toho 8. května nehneme. Škoda, krajina v Apeninách je spolu s vesničkami zdaleka hezčí a romantičtější než průmyslová rovina u Modeny. U mostu u Cerredolo jsme potkali KUKLAbus s vodáky z Hradce. Byli na nás moc hodní, dali nám napít kořalky, uronili slzu nad naším osudem, dali nám napít znova a vůbec bych tam plakal, než by byla ta lahev prázdná. Krom toho nám ale dali svoji – jimi připravenou kilometráž apeninských řek a ten nám opravdu děsně pomohl. Moc a moc jim za to dodatečně děkujeme. Za tu kilometráž i slivovici.

No a tim začal náš redukovaný vodácký program. Asi tak 18 lidi jelo vždycky na vodu a těch zbylých šest šlo do Modeny, nebo hlídalo v kempu a pozorovalo irské dělníky, co tam lámali pivo. Pracovali na italských dálnicích a jinak dělali dojem, že se chodí každou neděli po kostele rvát na rugbyové zápasy někde u Limericku (záp. Irsko).

Řeka Enza: naprosto nejlepší řeka co jsme v Apeninach jeli. Jednak příjezd na ni trval dost dlouho – byl za to ale krasný, protože jsme jeli přes hory. Až k naloďovacímu místu, mostu u obce Selvanizza. Vody bylo dost, jelo se bez kontaktu s kamenama. Hned po startu začíná soutěskovitý úsek, je to hezká WW III, která pak končí menším kataraktem, asi to bude WW IV, za naší vody spíš ale lehká čtyřka. Po 13 – 14ti kilometrech úsek končí u mostu silnice vedoucí do Vetto. Na dalších asi 15 ti kilometrech se řeka rozšiřuje a teče peřejkami WW II do Ciano di Elza.

Dalšími řekami byla Scoltenna (jeden z pramenných zdrojů řeky Panaro) a Panaro. Plavbu Scoltenny jsme začali u mostu k vesničkám Olina a Acquarina. Jedná se o hezký asi 12ti kilometrový dvojkový úsek krásnou apeninskou přírodou. Údolí je hluboké, osamělé, voda byla a tak jsme krásně ujížděli až k soutoku s pravobočním přítokem Leo – a odsud se řeka už jmenuje Panaro. V kilometráží DKV se popisuje jako průměrná řeka, ale mně osobně se líbila. Měla dost vody, hezké dvojkové peřeje, obtížnosti něco jak německý Ammer. Svítilo nám sluníčko, chladná voda chladila pivo, zkrátka pohodové odpoledne. Určitě lepší než sedět v kempu a pozorovat Iry.

Na druhý pramenný tok Panara – říčka Leo nás trochu překvapila. Tady padla kosa na kámen. Vody bylo tak tak, spiš málo. Sjížděná štreka Fananao – soutok se Scoltennou bylo spíš 9ti kilometrové martyrium – pro baraky teda určitě. Hned po startu je docela výživné místečko, pěkný skok do pravotočivé zatáčky a pak asi 50 metrů zablokovaného úseku, Doporučuji prohlédnout, zda je vody dost, nebo jestli to není zablokované nějakým kmenem. Leo snad nemusí být špatný potok, ale rozhodně to chce vodu. Jestliže si na soutoku se Scoltennou řeknete „Nóó, plasty by to jet mohly” – tak se připravte na to, že to zas taková zábava nebude.

Co nás čeká? Projeli bez ztráty kytičky

Ale i Leo skončí, zleva přiteče Scoltenna a zase se jede po tom pěkném Panaru, co ho německý DKV tak znehodnotil.

Máme to za sebou

Ještě byl udělán optický průzkum Parmy…..ale ta už vodu neměla a tak sjeta nebyla.

No, tak moc jsme toho za těch 6 dnů nesjeli, ale díky bohu aspoň za to. Parta byla výborná, těch pár řek nakonec taky, počasí a víno skvělé a tak jsme se vlastně podívali do Apenin, kam bychom se asi stěží někdy vypravovali. Takže, jsme se dohodli, že když se ve zdraví dožijeme příštího roku, tak nás ten Pelopones a ty nádherný řeky v Řecku neminou.

Auta připrevaná k odtahu domů Konec dobrý, všechno dobré

Aby nám nebylo líto, že jsme se nesvezli trajektem do Řecka, sešli jsme se ještě v Pečkách na Dětském dnu. Tonda nám nakoupil ouzo a retsinu, nasedli jsme na Matyldu, pirátskou loď, kterou postavil Pečáci pro malé i velké...

Smutno nám nebylo

Ahoj Honza „Genčr" Čurda

Foto: Věrka, Vydra
Země: Itálie

Nově v HYDROfóru

před 5 dny - Vodácký výlet - Srpen
Ahoooj! Jsme 3 kamarádi z KV a hledáme 2 pohodový ...
před 10 dny - vikend na vode
Ahoj, chystate sa niekto z Prahy na vodu a mate ...
před 10 dny - dagger gtx
Ahojte poradi mi niekto kto sedel v dageru gtx ci ...
před 11 dny - Liquidlogic Flying Squirrel
No, jestli je ještě klidnější než Stomper, pak už ...
před 11 dny - Liquidlogic Flying Squirrel
Já měl veverku pujčenou na Salze, nic extra ...
před 13 dny - Liquidlogic Flying Squirrel
Dík za info pokud to bude možné rád veverku ...
před 13 dny - Liquidlogic Flying Squirrel
Squirel je mnohem rychlejší, snadněji vyjíždí z ...
před 14 dny - Liquidlogic Flying Squirrel
FS jsem nezkoušel, ale ve Stompera jsem měl ...
před 16 dny - Liquidlogic Flying Squirrel
Ahoj, podle mně je to po Stomperu nejlepší ...
před 17 dny - vystuha dagger
Dobry den,pěnovou vzpěru do kajaku Dagger jsme ...
před 22 dny - Výjezd někam,kde to ...
Rad b.vyjel s plast.kajakem na par dni na ...
před 24 dny - vystuha dagger
Ahoj, ten díl mi také kdysi uplaval. Sehnala jsem ...

Nové komentáře

před 15:37 hod. - Na čem jezdí Kmocháček?
Furt na tej svej Divokej Bestyji?
včera - Parádní
Parádní článek, pěkně jste si to tam užili a mě ...
včera - Závoj?
čemu se říká závoj?
včera - za rok...
Co hradní ale Andělskou a závoj si pak musíš ...
včera - Díky!
Špica (skvělý)! Díky! :-)
před 2 dny - Co třeba tady
http://www.hydromagazin.cz/kalendar-akci/?od=2015-...
před 2 dny - Asi su blbej a asi pozadu! :-)
Sobot a nedělí znám docela dost, ale nikde jsem ...
před 3 dny - Diky
Kluci, díky za iniciativu. Paráda
před 3 dny - Diky
Kluci, díky za iniciativu. Paráda
před 5 dny - červencová Moravice
Poznámku od pořadatele, že sjezd za tak nízkého ...

Komentáře k tomuto článku

před 42 dny - Dík Honzo
za přípravu i zvládnutí náhradního programu. Taky ...
před 45 dny - plavba do Řecka
Dobře jsi to, Jene, sepsal. Teď hlavně nezahyň na ...

Bazar

před 2 dny - Astral Green Jacket
Prodám vestu Astral Green Jacket, modrá barva, ...
před 3 dny - Sweet Protection Shambala
Prodám Gore-texovou bundu sweet shambala, ...
před 3 dny - ZET Director
Predam pouzivany, no takmer novy kajak Director ...
před 4 dny - Taška,Brašna,Pytel
Vodotěsná brašna,taška na loď,kolo atd.. ...
před 4 dny - Hiko Vesta salty dog
Vesta salty dog červená L/XL stav téměř nová jen ...
před 6 dny - Galasport Toril Flexible
Prodám K1, dětský kajak do 50kg v dobrém stavu ...

Související články

H2Ovada v Tessinu

Po nezdařeném plánu na pádlování začátkem května jsme s Matějem vyrazili spravit si chuť o něco později. Je pátek patnáctého odpoledne a nás čeká týden skvělého ...


Pravidla raftingu v evropských zemích

Sepsat pravidla raftování v jednotlivých evropských zemích je nadlidský úkol pro tým zkušených odborníků v oblasti práva, dopravy a životního prostředí. Předem bych rád ...


Verfechter Days 2014

Jubilejní desátý ročník čeká v letošním roce tradiční setkání kajakářů nazvané Verfechter Days. Akce se uskuteční již o tomto víkendu, konkrétně 19. až 22.6. Celá show ...


Jak to bylo na spodním Canobinu (událost z 26.4. 2014)

Za té vody bylo to místo WW VI. Kdybychom to tušili, nenajel bych tam. Bylo to tak, že jsme nasedali na spodní Cannobino vcelku pozdě a chtěli jsme být venku z kaňonu za ...


Canal Grande sjetej!

2. června 2013 kulminuje v Česku největší velká voda od záplav v roce 2002. Možná bych jako tehdy měl jako vodák pomáhat na kánoi babičkám dovézt nákup ze sámošky domů, ...


Piemont a Tessin aneb všude vody dost

Celá letošní sezóna je tak nějak jiná. Každý rok řešíme, kam jet a hlavně kdy, aby tam byla voda. Letos naopak, stále řešíme co pojedem, aby to nemělo moc. Začalo to ...


Piemont co byl vlastně Tessin

O státních svátcích 1. a 8. května vyráží veliká horda českých vodáků každoročně jedním směrem – do italského Piemontu a do vedlejší švýcarsko italské oblasti Tessin. ...


Kolem Elby za 4 dny

Cesta do Piombina trvá necelých 14 hodin přímo do přístavu. Lístky na trajekt se dají koupit přímo na první benzínce při příjezdu do města, za stejnou cenu jako u ...


Nejčtenější články

NA VODU! 2015 - Letní vodácký průvodce
(stahujte zdarma)

S radostí oznamujeme, že v minulém týdnu vyrazil do vodáckých půjčoven, kempů, obchodů a infocenter druhý ročník letního vodáckého průvodce pojmenovaného NA VODU! Tento ...


Soutěž o kánoi NOE Lochneska

Lochneska je jak známo potvůrka, pocházející z pravěku. Má za sebou proto miliony let evolučního vývoje a je proto dokonalejší než ostatní vodní živly. Při sjíždění jezů ...


Devils Train neboli Čertův vlak

Po roce se opět blíží populární Lipno, na kterém se jako vždy sejde celý vodácký svět. Abyste si letošní Čerťáky mohli užít co nejvíc vyjednali pro vás pořadatelé Devils ...


Jak jsme nedojeli do Řecka

Vše začalo normálním tempem a normálním způsobem, jako celá léta před touto vydářenou akcí. Plánování dohadováí, posléze booking aut, shánění vleku a placení trajektu ...


Velká letní soutěž s vodáckým centrem Water Element

Vodácké centrum Water Element není vodákům potřeba příliš představovat. Každý asi alespoň tuší a pokud ne, tak si rychle doplní vzdělání na www.waterelement.cz. A víte ...


Za divokou vodou do Maroka

Už je to dlouho, co mi Bobík Sušánka říkal o svém výletu do Maroka. Jeho vyprávění mě nadchlo a tak jsem sehnal od kamaráda kilometráže místních řek, v únoru zaslal do ...


Pádlování v Kanadě

Moje pádlování v Kanadě začalo sháněním kajaku. Začala jsem hledat už v zimě, ale bohužel dost neúspěšně. Konečně jsem objevila Mambu na Vencouver Islandu, jenže týpek ...


Isel a Defferegenbach (Schwarzach)

Koryta českých řek poslední dobou zejí prázdnotou, a tak jsme se rozhodli vyrazit na víkendové pádlování k rakouským sousedům, konkrétně na Isel a Defferegenbach. Cesta ...


Nejdiskutovanější články

Devils Train neboli Čertův vlak

Po roce se opět blíží populární Lipno, na kterém se jako vždy sejde celý vodácký svět. Abyste si letošní Čerťáky mohli užít co nejvíc vyjednali pro vás pořadatelé Devils ...


Tour de France na kajaku

Po letošním pádlování v Bulharsku a v Bosně jsme se rozhodli vydat za krásami jižní Francie, do dějistě části slavného etapového závodu Tour de France. Místo kol jsme ...


Bez karimatky (při outdooru) ani ránu

Můžete mít sebelepší spacák, ale bez dobré karimatky se v přírodě neobejdete. Anebo ano, ale jen v létě, jenže žádný komfort si neužijete. Kvalitní izolační vrstva mezi ...


Čtyři dny v Tatrách

Když nepočítám splutí Belé cestou na Ukrajinu před sedmi lety, v Tatrách na vodě jsem byl naposledy v roce 2000. Je načase s tím něco udělat. Loňská mizerná zima bez ...


Pádlování v Kanadě

Moje pádlování v Kanadě začalo sháněním kajaku. Začala jsem hledat už v zimě, ale bohužel dost neúspěšně. Konečně jsem objevila Mambu na Vencouver Islandu, jenže týpek ...


Za divokou vodou do Maroka

Už je to dlouho, co mi Bobík Sušánka říkal o svém výletu do Maroka. Jeho vyprávění mě nadchlo a tak jsem sehnal od kamaráda kilometráže místních řek, v únoru zaslal do ...


Maškarní Moravice

Nevíte, co s posledním červencovým víkendem a máte pocit, že sezóna pouštění řek již skončila? Omyl! Vytvořte si originální masky a vydejte se na Maškarní Moravici, ...


Nafukovací kajak Gumotex Framura

Už od loňské výstavy OutDoor v německém Friedrichshafenu, kde se poprvé objevil prototyp, byla konečná verze nového typu nafukovacího kajaku od Gumotexu netrpělivě ...


Cnawr.czHiking.skKanoe.cz ● Pohora.cz ● SUN sportSvět outdooruVodácké půjčovnyVltava.cz