Rubrika HYDROakce

Vše o vodáckých akcích v Česku, ale i jinde v Evropě se dozvíte v nové rubrice HYDROakce. Všechna splutí, setkání nebo soutěže, které Vy pořádáte pro ostatní vodáky by neměla chybět na HYDROstránkách. Dejte proto včas vědět, pozvěte ostatní pádlisty anebo napište, jak se ta Vaše HYDROakce vydařila.

HYDROtip

Inzerce Nafukovací Čluny.cz

Prodej nafukovacích člunů GUMOTEX za nejlepší ceny
a vodácká půjčovna lodí Dyje.


Facebook - HYDRO má svojí stránku na Facebooku.
Přidejte se k HYDROfanouškům!

Starý HYDROweb
HYDRO - RSS kanál a ATOM
Přehled vodáckého vybavení

Vodní stavy
, hladina Vltavy
Aktuální stavy a průtoky v ČR
20.12.2010 | MiKSeaker

Ahoj jaký je váš názor na Seaker od Gumotexu? nyní po slevách vychází velmi příznivá cena. Řekl bych že poměr současná cena/mobilita/vaha..či dalších veličin je tak nějak akceptovatelná. Chtěl bych dát na něm Kykladské ostrovy. A takový 33kg bágl se do autobusu již vleze.
Chápu že trebas nebudu uplně super rychlý, ale k měně zkušenostem bude pro mě bezpečnější.

h.o.c.kzavseznam.cz | odpovědět |  
20.12.2010 | kmochacekRE:Seaker

pokud se zajímáš o bezpečnost, tak gumák na otevřenou vodní plochu a delší trasy nelze doporučit.
Je mnohem víc náchylnější na horší počasí (vítr,vlny,...) a pádlování je potom dost vysilující

xkrej01zavseynam.cy | odpovědět |  
20.12.2010 | MiKRE:RE:Seaker

Tím náchylnějším si mohu představit co prosím? Není tak stabilní na vodní ploše?Ty máš testovaného Seakera?
Když nedoporučuješ delší trasy tak to chápu-když je neěco pomalejšího nejede to a je to pak namáhavější...ale s tou náhylností nevím. Nicméne píší/výrobce že je to expediční kayak a na delší tůry.

h.o.c.kzavseznam.cz | odpovědět |  
20.12.2010 | MiKRE:RE:RE:Seaker

ještě by se také dalo zvažovat co je to delší tůra. denně kolik hodin padlování-tak dejme tomu 3ráno 3 odpoledne. tedy baj oko 35km denně.

h.o.c.kzavseznam.cz | odpovědět |  
20.12.2010 | kmochacekRE:RE:RE:RE:Seaker

zkušenost s tou lodí nemám nemám, jen s gumákama obecně.
Jde o to, že nafukovačka obecně má malý ponor (= nedrží tak dobře směr), obvykle víc vyčnívá nad hladinu ( = větší plocha pro vítr), není tak pevná jako "pevná" loď ( = pomalejší) a ve výsledku je pádlování proti vlnám/větru/proudům na otevřené ploše velmi namáhavý až nemožný, pořád tě to strhává ze směru.
Takže jen na dobrý počasí a kratší trasy, kdy se v případě nepříznivýho vývoje stačíš rychle vrátit. Tak max. podél pobřeží a pár km přejezdy, ale i to je pot. nebezpečný ...

Jinak je nafukovačka širší a tedy stabilnější, ale když tě to táhne jinam než potřebuješ... :-)

xkrej01zavseynam.cy | odpovědět |  
20.12.2010 | MiKRE:RE:RE:RE:RE:Seaker

rozumím...na 50km přejezdy na volném moři si vážně netroufám....řekl bych tak do hodiny jízdy...me se na těch nafukovačkách moc líbí ta operativnost...nepotřebuji žádné složité převozy, auta, nákladné poštovné atd...a měl jsem pocit ze Seaker je z nafukovaček docela vysoko svým standardem...chápu ze za 25tisíc budu mít už nějakého Svalbarda...ale také kupu starostí jak s převozem tak i uskladněním.
Jako obvykle koncem května na Kykladech už je relativně pěkně...řekl bych že proudy by se s ním daly také zvládnout...no tak asi

h.o.c.kzavseznam.cz | odpovědět |  
21.12.2010 | HonzaRE:RE:RE:RE:RE:Seaker

Kmocháčku, z tvého popisu opravdu hodně čouhá, že máš zkušenosti jen s nafukovačkama na řekách. Spousta z toho, co píšeš, pro seaker neplatí, dokonce bych řekl naprostá většina. Na moři je podle mých zkušeností opravdu o něco pomalejší, ale ten rozdíl je hodně malý, pokud jde o další vlastnosti jako těžiště atd., to prostě tak jak píšeš není :-)). Zkus si to na něm někdy na moři, asi změníš názor. Pravda je, že na plavbu podél pobřeží a kratší přejezdy si ho vezmu s chutí, na čistou plavbu po moři bych si to rozmýšlel -ale hlavně proto, že bych si nebyl úplně jistý jeho chováním při extrémních podmínkách, které můžeš potkat. Možná by je zvládnul v poklidu, ale na to odpovědět neumím.

janjanzavcentrum.cz | odpovědět |  
21.12.2010 | Zdeněk BesmákRE:RE:RE:RE:RE:RE:Seaker

Musím souhlasit s Kmocháčkem, šířka lodi 70 cm a poměreně velká výška způsobují přesně to co Kmocháček popsal. Na hodinovou vyjížďku kolem pobřeží asi stačí ale ujet na něm 25 km bych opravdu nechtěl. Dovolil bych si nesouhlasit zcela zásadně s tvrzením že rozdíl v rychlosti je hodně malý. Na rychlost lodi má vliv především tvar dna (obecně a zjednoduššeno čím plošší a širší tím pomalejší). Další věc u téhle lodi je, že člověk kterej pádluje je hodně utopenej (paluba je hrozně vysoko a dost široká) a tím pádem to v podstatě znemožňuje optimální styl pádlování.

bezizavwodakovywjeci.cz | odpovědět |  
21.12.2010 | kmochacekRE:RE:RE:RE:RE:RE:Seaker

jj, zkušeností na hladké vodě mám pomálu.

Ale moc dobře vím, jak vzducholoď "odolává" živlům (vítr,proudy,...) a jak snadno a rychle se člověk vysílí když se s nimi snaží poprat.
Proto nijak nezrazuju od tý nafukovačky za dobrýho počasí, jen varuju před náhlou změnou, která na moři může přijít docela rychle...

A MiK m.j. řešil i tu bezpečnost ;-)


xkrej01zavseynam.cy | odpovědět |  
26.12.2010 | StřelecRE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Seaker

V HGčku maj nějakej nafukovací mořskej zázrak z Novýho Zélandu. Váží 15 kg, paluba není nafukovací, drží na vložnejch šprajcech a otvírá se na zip (není problém to naložit). Rozměrově i váhově se to blíží našemu Sunny390, akorát šířka je cca 70 cm a boky jsou ploché a vyšší. Doporučuju dohodnout se s Vojtou Jančarem a vyzkoušet to. Na jaře to hodlam prubnout sám.

Strelec.M.Pzavseznam.cz | odpovědět |  
před 36 dny | MYSSAKRE:RE:RE:RE:RE:RE:Seaker

Vubec mi neni jasne, jak muze byt 70 cisel siroka nafukovacka skoro stejne rychla jako seakayak. Obzlaste na mori. Ale mozna jen mame rozdilnou predstavu o tom co je normalni seakayak ci jak vypada klidne more.

Ale chapu, ze v cechach je dost maly vyber a kdejake 60-65 cisel siroke plastove necky jsou povazovany za super kayak. Zrovna tak ve stredomori se daji bez problamu vychytat stabilni podminky.

Btw. zajimalo by me, jestli se da ten gumak rolovat. Ma ho nekdo? Muzu to nekdy zkusit?

Jo malem bych zapomel, co se v cechach povazuje za extremni podminky?

MYSSAKzavemail.cz | odpovědět |  
před 36 dny | MYSSAKRE:Seaker

Jeste abych nezapomel, pokud jsou me informace spravne. Tak je v Recku nelegalni se vzdalit na kayaku od pobrezi vice nez 500m. Takze pokud si budes hlidat podminky tak bych se te nafukovacky zas tak moc nebal.

MYSSAKzavemail.cz | odpovědět |  
před 35 dny | KosatkaRE:RE:Seaker

Seaker je krám, ale plave a dá se v něm sedět :o)

kosatka.orcazavseznam.cz | odpovědět |  
před 12 dny | MiKRE:RE:Seaker

to znamená že se neupádluji k smrti? (chapu že posed je asi možná nepřiznivý. jaké podmínky máš na mysli? dik

k72zavemail.cz | odpovědět |  
před 12 dny | KosatkaRE:RE:RE:Seaker

Hádej co je největší problém na moři ? Je to vítr, a nafukovačky jsou ve větru jak plachetnice, Seaker není vyjímkou, sedí cca o 15cm vejš nad hladinou plus je širší takže pádlo musíš mít aspoň 240 - 45cm dlouhý , komplikovaný skládání, malý vnitřní prostory na bagáž, ufukování + dofukování ... no prostě samé výhody. A proč už asi není v nabídce a starý ležáky vyprodávaj za míň jak polovinu.Je někdo kdo jel delší dobu na stejně dlouhý pevný lodi i Seakeru a líbí se mu ???

kosatka.orcazavseznam.cz | odpovědět |  
před 11 dny | StřelecRE:RE:RE:RE:Seaker

MiK potřebuje něco, co se mu vejde DO KUFRU, takže v našich končinách nemá zrovna na vybranou. Sice by ve stejné váhové i objemové kategorii našel skládačku (z Ruska, viz cyklokajak), ale cenově by to bylo o něco horší. A solidní mořská skládačka západní provenience je v ceně dvou klasických mořáků z plastu nebo laminátu. Podle mých informací je největším problémem Seakerů na našem trhu kvalita, z mýho hlediska je problematická váha a objem sbalené lodě, vnitřní prostory a jejich přístupnost mi tak zlý nepřipadaly. Konstrukce navíc nebyla určena pro náš trh.
Pokud si tedy chce zařádit někde kolem břehu v rozsahu jednodenního vejletu, asi si bude muset pořídit nějaký vhodný sit-on-top od Sevyloru. Tady mu ale nejlíp poradí Vojta Jančar.

Strelec.M.Pzavseznam.cz | odpovědět |  
před 11 dny | MiKRE:RE:RE:RE:RE:Seaker

Musím říci že všechny názory jsem akceptoval a do nafukovačky tedy nešel. Holt tu ppřepravu k moři pevného kayaku budu muset řešit...Nejříve jsem přemýšlel že rychlost ani vnitří objem a ani koneckonců velikost zbaleneho kayaku není přakážkou- do zavaz. prostoru to bus pobere, rychlost- no tak budu někde o hodinu déle...a v celkovém součtu klidně i den dva-to nic není když člověk plánuje tůru na 30dnů.......
Ale tedy půjdu do pevného..protože časem dlouhé přejezdy jsou stejně nevyhnutelností, a na nafukovačce asi nemožné....(musel bych být goliáš) abych to upádloval.....
ten odvoz k moři se myslím vždy dá nějak najít....co myslíte?

h.o.c.kzavseznam.cz | odpovědět |  
před 9 dny | MYSSAKRE:RE:RE:RE:RE:RE:Seaker

Jestli planujes tury na 30+ dnu, tak nachapu proc se tu vubec resi otazka nafukovacky;)

Jinak mi prijde, ze v Cechach je na trhu nejaky rozumny vyber i z pevnych kajaku. Asi nej je zrejme Triena a pak mozna Reval.

Pokud planujes vylety na mesic, tak si myslim, ze doprava kajaku k mori neni neprekonatelny problem.

Kazdopadne preju hodne stesti pri vyberu;)

MYSSAKzavemail.cz | odpovědět |  
před 8 dny | MiKRE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Seaker

Protože já osobně nemám auto, rád soluji, a nerad se na někoho spoléhám. Přijet někam busem nafouknout odjet do cílového místa a zde novu nasednout vlak, bus či letadlo je evidentně velmi operativní, než se tahat s pět a půl metrů dlouhou mrchou..a to je jenom jeden vyjmenovaný aspekt.
Od víkendu jsem šťastný kupce Svalbardu.
Mam to od kupce který Seakera nijak neschazuje ale potvrdil mě moje stanovisko...na seakru by člověk oprabdu musel být rambo aby takové dlouhé tůry zvládal...ale jak říkám byli i tací a šlo to!
http://www.outdoorguide.cz/jak-vegetit-v-recku---morsky-cundr-pro--576.html

h.o.c.kzavseznam.cz | odpovědět |  
před 8 dny | MiKRE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Seaker

a ještě to...nafukovačka se mi jevila bezpečnější pro začínajícího hobbíka než pevná loď.

h.o.c.kzavseznam.cz | odpovědět |  
před 8 dny | MYSSAKRE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Seaker

O bezpecnosti nafukovacek si myslim svoje;)

Jak jsem psal vyse, padlovani v Recku muze byt znacne kompikovane tamnim zakonem. Max. vzdalenost od brehu 500m. Ale treba budes mit stesti;)

MYSSAKzavemail.cz | odpovědět |  
před 7 dny | MiKRE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Seaker

to já již také (bezpečnosti)....a se štěstím...to je vždy potřeba...a pokud mě ho přeješ tak děkuji:-)

h.o.c.kzavseznam.cz | odpovědět |  
před 7 dny | MYSSAKRE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Seaker

Rozhodne;)

Jinak, pokud tu jeste nekdo resi skladny kajak a nemuze si dovolit predrazenou skladacku, tak reseni muze byt tridilny kajak. Pri trose snahy se snim da i letat.
Dalsi reseni je si postavit skladacku vlastni. Na netu je dost podrobnych navodu jak nato, jen je potreba umet anglicky;)

MYSSAKzavemail.cz | odpovědět |  
před 6 dny | StřelecRE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Seaker

Třídílnou obludu nepobereš k bagáži a doma taky zabere spoustu místa (předváděnej model by mi byl navíc malej). Skládačku si v garsonce bez dílny taky nepostavíš. A pokud postavíš, proinvestuješ stejný prachy, jako když si jí koupíš. Počítal jsem to (čas, materiál, nářadí) - a nekalkuloval skutečnost, že mam obě ruce levý. Navíc je skládačka pořád větší, než mořská vzducholoď od Inceptu (ale menší a lehčí, než Seaker)

Strelec.M.Pzavseznam.cz | odpovědět |  
před 6 dny | MYSSAKRE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Seaker

Tridilnejch oblud je na trhu docela dost. Krome Trieny napr. lode od NDK (Explorer,Romany...) nebo Valey (Nordkapp).

Jsou taci, kteri poberou k bagazi i vic nez jeden tridilny kajak. Napr. Simon Osborne letel z Londyna na Madagaskar sam se dvema a Justine Curgenven letela sama se trema lodema na Kamcatku.

Zrovna tak mi neprijde postaveni vlastni skadacky tak drahe jako koupe originalu. nekteri to zvladnou za cca L300 a 70hodin. Coz je prece jen o neco mene nez koupe originalu. Ale uznavam, ze garsonka je ponekud mala;)

MYSSAKzavemail.cz | odpovědět |  
před 5 dny | StřelecRE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Seaker

Navíc nikdo z těch slavnejch necestoval českou hromadnou dopravou.... osobně se nechystram nikam do ciziny, ale potřebuju něco snadno transportovatelného MHD pro svižné brázdění místních louží a líně se pohybujících vod (Budějice - Praha, Lipno, Berounka a podobně)... Na výrobu čehololiv většího, než plastovýho letadýlka bych musel koupit veškerý nářadí a zjistit, jak se snim zachází. To se ale opravdu dost prodraží.

Strelec.M.Pzavseznam.cz | odpovědět |  
před 5 dny | waranRE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Seake

No zrovna se chystám na stavbu skládačky a musím říct že mi to tak dramatický nepříde. Jsem ve fázi nákupu materiálu a zatím to vypadá že se vejdu do 6000 Kč. Samozřejmě na první stavbu jsem volil ty nejlevnější varianty, co se nářadí týče tak to taky není něják dramatický, dá se vystačit s vrtačkou, přímočarou pilkou a nýtovacíma kleštěma. Sám jsem zvědavej jak mi to dopadne. Nejvíc ucelený info na netu jsem našel tady: www.yostwerks.com. waran

waranzavseznam.cz | odpovědět |  
před 5 dny | MYSSAKRE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Seake

Samozrejme, proc by taky jezdili od Cech.

Navic si nemyslim, ze cestovani vsude jinde je nejak vyrazne jednodussi.
Jinak jsem si myslel, ze se tu bavime o variante na more. A to se preci jen od Berounky trochu lissi. Navic tam ceska hromadna nejezdi.

MYSSAKzavemail.cz | odpovědět |  
před 8 dny | NeneRE:Seaker

A co třeba úžasná Triena od Standy Klokočníka?
http://www.seakayaker.cz/clanky-o-paldovani/29-bezpecnost/88-triena-morsky-kajak-expedice-qajaq-greenland
Třeba by tě s ní do nějaký prázdnýho busu vzali :-)

nenezavnene.ne | odpovědět |  

Nově v HYDROfóru

před 3 dny - Rybářské broďáky místo ...
Hele, né, že bych to chtěl nějak zpochybňovat, ...
před 5 dny - Seake
Samozrejme, proc by taky jezdili od ...
před 5 dny - Seake
No zrovna se chystám na stavbu skládačky a musím ...
před 5 dny - Seaker
Navíc nikdo z těch slavnejch necestoval českou ...
před 6 dny - Seaker
Tridilnejch oblud je na trhu docela dost. Krome ...
před 6 dny - Seaker
Třídílnou obludu nepobereš k bagáži a doma taky ...
před 7 dny - Seaker
Rozhodne;) Jinak, pokud tu jeste nekdo resi ...
před 7 dny - Seaker
to já již také (bezpečnosti)....a se štěstím...to ...
před 8 dny - Seaker
O bezpecnosti nafukovacek si myslim ...
před 8 dny - Seaker
A co třeba úžasná Triena od Standy ...
před 8 dny - Utopený foťák
Ahój, dne 16.4.2011 při čištění Divoké Orlice u ...
před 8 dny - Ohře s dětmi
Takže doplňující informace: jedeme na vlastních ...

Bazar

včera - pádlo Robson STUD
nové pádlo Robson STUD, 197cm, pravé, úhel 30, ...
před 2 dny - Maku Kanoe Vydra
Prodám novou turistickou plastovou kanoi Vydra ...
před 2 dny - Wavesport ZG 54
Prodám kajak Wavesport Zero Gravity 54. Oranžová ...
před 4 dny - BERN Bern Watts H2O
Prodám úplně novou helmu Bern Watts H2O která ...
před 6 dny - J3 Kevlar/Karbon Helma ...
Prodam kevlar/karbon helmu J3 Freestyle. Tvarem ...
před 7 dny - Fluid Solo
Prodám creekovku Fluid Solo S z roku 2009 ve ...
před 8 dny - Rage-in-wear ...
Nabízím bundošpricku(šprickobunda) ...
před 13 dny - Shred ready standard FC red
prodám parádní helmu Shred ready standard FC, ...
před 13 dny - Zet Advanced boats Raptor
Zcela nový kajak - nejetý!!!Loď určená pro ...
před 13 dny - Profiplast pádloo Xena s ...
Prodám pádlo 200cm dlouhé, pravé 30°úhel. Má ...
před 13 dny - Profesionální výroba kanoe ...
Nevyužitá zánovní laminátová kanoe Vydra - ...
před 13 dny - Rozprodej výbavy
Pádlo Profiplast Ninja (185 cm, 30 °, pravé + ...

Nejdiskutovanější články

Toplist
www.h2omaniaks.com