![]() |
![]() |
Hlavn� str�nka | P�edplatn� | HYDROweby | Kalend�� | Inzerce | O n�s |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
![]() ![]() spolupracujeme s: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Ve dnech 2. a 3.4.2007 prob�hl na rakousk� �ece Salza dal�� test novinky Gumotex. Nejnov�j�� prototyp nov� kanoe testovali: za firmu Gumotex, a.s. Zden�k Rybnik�� a Martin Straka, a t�i extern� spolupracovn�ci: Vojta Jan�ar (HG Sport), Michal Ko�an (extern� pr�vodce CK Adventura) a Martin �eba (Boatpark) Test m�l za �kol vyhodnotit manipulaci s lod�, obsluhu a sestaven� lod�, ergonomii lod�, v�bavu, design a p�edev��m j�zdn� vlastnosti. Nov� lo� m� tyto z�kladn� parametry: d�lka 410 cm, ���ka 104 cm, vnit�n� ���ka 43,5 cm, pr�m�r bo�n�ho v�lce 30,5 cm, hmotnost 23kg. U dna byl uplatn�n nov� design � tzv. k�lov� profil vyztu�uje dno a zlep�uje celkovou hydrodynamiku lodi, co� se projevuje zv��en�m rychlosti k�noe.. Test manipulace, obsluhy, sestaven� k�noe Sestaven� k�noe a ve�ker� manipulace jsou pro vod�ka intuitivn� z�le�itost�, pohodln� a p�itom pevn� je instalace seda�ek a fixa�n�ch popruh� pomoc� �roub� a plastov�ch matic. V�hodou z�st�v� mo�nost p�ipevn�n� �star�m� zp�sobem - �n�rov�n�m pomoc� lan. Je to �e�en� kter� je v�dy po ruce, t�eba p�i ztr�t� upev�ovac�ho �roubu (n�hradn� �roub s matic� je sou��st� v�bavy). V�e je t�eba prov�d�t p�ed nafouknut�m lodi. I kdy� doch�zelo k manipulaci se seda�kami b�hem j�zdy v nafoukl�m stavu, nebyl probl�m � lo� se nemusela sfukovat. Hodnocen� ergonomie K�noe poskytuje dostatek prostoru pro jezdce v�ech postav. Pohodln� nastavov�n� pozic seda�ek a fixa�n�ch popruh� umo��uje nal�zt ide�ln� pozici pro j�zdu v kle�e nebo v sed�. Komfortn� je �irok� rozklek (o 11,5 cm v�t�� vnit�n� ���ka ne� u Palavy!), kter� pozitivn� ovliv�uje stabilitu. Fixa�n� popruhy ���e 50 mm pevn� fixuj� jezdce v lodi, pozitivn� je klouzavost popruhu (autop�su) p�i krizov�m opou�t�n� lod�, lo� je mo�no snadno opustit i bez otev�r�n� bezpe�nostn� spony s kuli�kov�m �chytem - prakticky vyzkou�eno :-). Bezpe�nostn� spona je um�stn�na pohotov� dostupn� na stehn� jezdce, pro vy��� bezpe�nost je ���rka s kuli�kou zaji�t�na �vem proti smek�v�n� do strany � nedoch�z� k p�iv�r�n� ���rky pod klopu spony. Prvky vnit�n� v�bavy jako ventily, s�ky pro ulo�en� drobnost�, �chyty pro p�ipevn�n� bag�e, vyl�vac� ruk�v, bezpe�nostn� lano, madla atd... umo��uj� bezprobl�mov� pou��v�n�, a p�i j�zd� nep�ek��. Madla jsou pohodln� na �chop a s lod� se jejich pomoc� velmi dob�e manipuluje. Lo� je mo�no p�en�et tak� za obvodov� lano v bl�zkosti p��d� a z�d� � vhodn� v kamenit�m ter�nu kolem �eky, kdy zadn� osoba pot�ebuje vid�t, kam �lape. Obvodov� lano umo��uje manipulaci a p�idr�ov�n� lod� za ka�d� situace na vod� nebo i na suchu, t�eba p�i vytahov�n� lod� na b�eh. P�ehled v�bavy lod�
- vodot�sn� vak se zes�len�m spojem popruh� na p�en�en� na z�dech. - v�zac� lano na p��di a z�di s mo�nost� zata�en� pod palubu - pru�n� s� na p��di a z�di pro ulo�en� drobnost� a v�zac�ho lana - 2 p�ry popruhov�ch �chyt� (p��� a z��) s o�ky na bag� - st�edov� �chyt pro nafukovac� v�ztu�n� vak (�prajc) a pro bag� - nafukovac� v�ztu�n� vak (�prajc) seda�ka - obvodov� lano - trubkov� �chyt na p��di a z�di - transportn� vak s popruhy na nesen� na z�dech - velmi p��jemn� novinka - pru�n� smy�ky s kuli�kou na uchycen� pumpy v popruhov�m �chytu na bag�. Test j�zdn�ch vlastnost� Prob�hal na �ece Salza v �seku Fachwerk � Palfau (WW 2 � 3), za 170 cm na vodo�tu ve Wildalpenu (ni��� st�edn� stav). V�ichni testovac� jezdci byli vod�ci s velmi dobrou zku�enost� j�zdy na divok� vod�, dva byli z�stupci vod�ck�ch firem operuj�c�ch na �esk�m trhu. Hodnotila se zp�sobilost lod� na divok� vod� � chov�n� v pe�ej�ch, pr�jezd vlnami, v�lci, bo�n� pr�jezdy vlnami a v�lci, surfov�n�, n�jezdy do proudu, n�jezdy do ti�iny, p�ejezdy proudu, stabilita, man�vrovac� schopnosti, rychlost, fungov�n� samovyl�vac�ho syst�mu podobn�. J�zdn� vlastnosti lze obecn� hodnotit jako velmi dobr�. Lo� je rychl�, v�born� proj�d� vlnami, p�� pr�jezdu vlnami nedoch�z� ke zpomalov�n� lod�. V�born� tak� fungoval odtokov� ruk�v, jeho� pozice byla od posledn�ho testu pon�kud p�em�st�na. Pozitivn� se projevil nafukovac� ��prajc�, kter� zpev�oval dno lodi a zlep�oval tak j�zdn� vlastnosti i v�tlak dna. Ovladatelnost lodi z�kladn�mi z�b�ry byla na po�adovan� �rovni. Lo� ochotn� reagovala na z�b�ry a t�m umo��ovala pos�dk�m velmi sportovn� styl j�zdy. Lo� se minim�ln� zal�vala p�i p��m�m pr�jezdu v souvisl�ch vln�ch. S lod� byly �sp�n� odzkou�eny man�vry jako surfov�n� na vln� nebo bo�n� pohyb ve v�lci. Velkou v�hodou se jevila mo�nost m�nit celkov� t�i�t� lodi posunov�n�m seda�ek v z�vislosti na hmotnosti jezdc�. V�ichni testovac� jezdci byli zku�en� vod�ci s velmi dobrou technikou j�zdy na divok� vod�. Celkov� dojem: lo� je pohodln�, bezpe�n�, stabiln� a dostate�n� rychl�. Celkov� design Z��en�m p��d� a celkov�m sn�en�m profilu (proti p�edchoz�mu prototypu) lo� z�skala v�ce na dynamice vzhledu. Lo� s dostatkem vnit�n�ho prostoru p�sob� robustn�m a odoln�m dojmem, kter� evokuje jej� pou�it� jednak na divok� vod� nebo pro expedi�n� plavby. Extern� teste�i se k n�mu vyjad�ovali pozitivn�, kladn� hodnotili mnoh� detaily a propracovanost konstrukce. Z�v�r: Zm�ny proveden� na z�klad� p�edchoz�ho testu se pozitivn� prom�tly v ergonomii, obsluze a zejm�na j�zdn�ch vlastnostech lod� a splnily tedy o�ek�v�n�. Celkov� p�sob� nov� lo� vyv�en�m dojmem a boduje zejm�na prostornost�, propracovanou a promy�lenou vnit�n� v�bavou a velmi dobr�mi j�zdn�mi vlastnostmi. Text: Martin Straka, Vojta Jan�ar Foto: Gumotex PR: �l�nek je placenou inzerc� firmy Gumotex a jeho obsah nevyjad�uje n�zor HYDROredakce. Text nepro�el redak�n� ani jazykovou �pravou.
|
![]() |
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|
![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Outdoor Media s.r.o. � 2003 - 2004 - v�echna pr�va vyhrazena |